Suomidigi

WhatsApp@Kindergarten – virtuella inspektioner på daghem

Det började med en inbjudan till Iniö daghem. Daghemmet ligger ute i havsbandet och restiden är lång. Men jag visste att personalen och barnen vid

Digikärkihankkeet

Asuntojen omistus digitalisoituu

ASREK-hankkeen tavoitteena on luoda edellytykset asuntoihin liittyvien prosessien digitalisoitumiselle. Asuntokohteiden yksilöinti ja osakekirjan korvaaminen sähköisellä omistajamerkinnällä mahdollistaa vaihdannan ja vakuushallinnan prosessien digitalisoitumisen.

Digi arkeen

Arjen digi vähentää seniorien yksinäisyyttä

Yksinäisyyttä on kaikenikäisillä, mutta se koskettaa erityisesti senioreja. Arviolta 300 000 yli 70-vuotiasta kärsii Suomessa yksinäisyydestä usein tai jatkuvasti.

Artikkelit

Sosiaalinen media osana asiantuntijatyötä

Sosiaalisen median tulo vaatii julkisessa hallinnossa työskenteleviltä asiantuntijoilta entistä laajempaa viestintäosaamista. Miten ammatillinen minä voi näkyä someviestinnässä?

Artikkelit

Tiedolla johtaminen ja data-analytiikka

Pohjimmiltaan tiedolla johtamisessa kyse on toiminta- ja johtamisideologiasta, jossa puolueetonta tietoa käytetään päätösten perustana.

Artikkelit

Tietosuoja – mistä on kyse?

Tietosuoja-asiat koskettavat meitä kaikkia – erityisesti sitten, kun EU:n uusi tietosuoja-asetus on voimassa. Huomioitavia osa-alueita ovat ensinnäkin oma henkilökohtainen tietosuojamme, mutta työelämälähtöisesti erityisesti henkilötietojen käsittely osana työtehtäviä.

Digi arkeen

Digituki ei ole kaikille totta – tarvitaan yhteiskunnallista sitoutumista

Arviolta miljoonalle suomalaiselle verkkopalveluiden käyttäminen ei ole arkipäivää. Tarkkaa lukua on vaikea arvioida. Juuri päättyneen AUTA–hankkeen loppuraportissa lukee, että noin 300 000 yli 75-vuotiasta on

Turvallisuus & teknologiat

Kyberhypeä ja digikrapulaa

Digitalisaatio ja turvallisuus on sanaparina hieman samanlainen kuin työ ja hyvinvointi. Hyötynäkökulmista kyllä keskustellaan paljon, mutta konkreettiset toimenpiteet kohdistuvat kuitenkin pitkälti haittavaikutusten hallintaan. Esimerkiksi kyberturvallisuuden

Digi arkeen

Digitaalisten palveluiden ensisijaisuus – hyvä verkkopalvelu on oikeus

Reilu viikko sitten Sipilän hallitus linjasi julkisen hallinnon sähköisen asioinnin, viestinvälityksen ja digitaalisten palvelujen ensisijaisuudesta. Kansalaisille linjaus ei tarkoita velvoitetta käyttää viranomaisasioinnissaan digipalveluja, toisin kuin

Suomidigi

Digi mahdollistaa paremman väylänpidon ja älyliikenteen

Voiko liikenneväylä digitalisoitua? Kyllä voi. Liikenneväylistä ja liikenteestä on mahdollista laatia digitaalinen kuvaus, eli kaksoisolento, jossa on kaikki reaalimaailman ominaisuudet, joka on kattava, kolmiulotteinen ja

Suomidigi

Kuinka digitaalinen kuntasi on?

Kuinka laajasti kunnissa hyödynnetään palveluiden tuotannossa digitalisaatiota? Mitä hyötyä digitalisaatiosta on ja kuinka paljon palveluiden sähköistäminen vaatii alkuinvestointeja? Paljonko on kunnan taloudessa viivan alle jäävä

Turvallisuus & teknologiat

Suotta syrjitty standardi

Hyvää normipäivää, Työskentelen Viestintävirastossa tietoturvallisuuden standardoinnin parissa ja haluaisin tehdä heti alkuun tunnustuksen: en pidä koko sanasta. Standardointi, standardisointi? Kielitoimistokin hyväksyy molemmat. Viestintävirastossa päädyimme standardointiin

Digikärkihankkeet

Avustustinderillä avustusten myöntäjien ja hakijoiden tarpeet kohtaavat

Valtionavustusten digitalisointimahdollisuuksia selvittänyt ryhmä esittää, että avustuksiin liittyvä tieto koottaisiin yhteen ja kehitettäisiin siihen tukeutuvia uusia palveluja. Jos asiat etenevät ehdotetusti, ehkä päivänvalon näkee vielä

Suomidigi

Älä hukkaa asiakasta (digituen) viestinnässä!

Celia, Ikäihmisten tietotekniikkayhdistys ENTER ry ja Helsingin kaupunginkirjasto järjestivät vuonna 2017 Celia-kummikokeilun, jossa ENTER ry:n koulutetut vertaisopastajat neuvoivat ikäihmisiä Celian äänikirjapalvelun käytössä tabletilla tai kännykällä

Digi arkeen

Digitalisering ska vara roligt!

Digitala lösningar är så vanliga att många av oss inte ens märker dem. De flesta använder dator och smarttelefon, vi beställer varor och tjänster från

Digikärkihankkeet

Asiakkaiden asiantuntemus hyödyksi Virtuaalisairaalassa

Mitä tarkoittaa vaskuliitti? Minne olen menossa, jos saan kutsun endokronologian poliklinikalle? Terveydenhuoltoalan ammattilaisten käyttämät termit eivät kerro potilaalle välttämättä mitään, eivätkä Googlesta esille nousevat kauhukertomukset hälvennä sairastamiseen liittyvää pelkoa tai epätietoisuutta.

Digikärkihankkeet

KemiDigi – sidosryhmäyhteistyötä parhaimmillaan

Minna Valtavaara

Esimerkiksi kemikaalien maahantuonti ja valmistaminen sekä kemikaaleja käyttävien laitosten perustaminen ja toiminta vaativat huomattavan määrän tiedon toimittamista eri viranomaisille. Kemikaalituoterekisteriin toimitetaan omanlaiset tiedot, ympäristölupahakemukseen liitetään tiedot käyttöön tulevista kemikaaleista samoin kemikaaliturvallisuuslupahakemukseen.

Digi arkeen

Digi ei riitä – nuori kaipaa kasvoja

Nuorille on tarjolla yhä enemmän matalan kynnyksen tukea ja apua verkossa. Nämä palvelut ovat ensiarvoisen tärkeitä esimerkiksi silloin, jos ei ole uskallusta tai mahdollisuutta kasvokkaiseen palvelutilanteeseen.

Digi arkeen -kehittäminen viranomaispalveluissa on hyvässä vauhdissa. Tutkimusten mukaan tilanne ei ole kuitenkaan ristiriidaton. Monissa nuorten palvelukokemuksia koskevissa tutkimuksissa nuoret toivovat selkeästi kasvokkaisia palveluja.

Digikärkihankkeet

Toiminnan muutos keskiössä sote-palveluiden digitalisoinnissa!

Meistä jokainen on varmasti joskus miettinyt, pitäisikö tietyn vaivan takia lähteä lääkäriin vai voiko tilannetta vain seurailla muutaman päivän. Sitten on soitettu terveysasemalle, jonotettu puhelimessa, odotettu takaisinsoittoa, varattu aika, jonotettu vielä vähän lisää ja loppujen lopuksi käyty vastaanotolla. Ensi vuonna valmistuva Omaolo -palvelukokonaisuus ratkoo näitä ongelmia ja sen myötä uudistuvat niin asiointi, tiedonsaanti kuin sote-ammattilaisten työpäiväkin.

Digi arkeen

Digiopastus voi avata silmät

Tiina Etelämäki

Sähköisten palveluiden lisääntyessä oleelliseksi kysymykseksi nousee kansalaisten valmiudet käyttää niitä. Ikäihmisistä löytyy suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyttäneet tietokoneita ja myös niitä, jotka arkailevat sähköistä asiointia. Seniorit tarvitsevat sekä rohkaisua ja motivointia että laitteiden ja palveluiden teknistä tukea.

Suomidigi

Kun JHS ei ole riittävän ketterää

Antti Ylä-Jarkko

Meillä Vantaan tietohallinnossa kulunut vuosi on ollut kehittämisen näkökulmasta katsottuna kiinnostavaa aikaa. Kuntasektori kokonaisuudessaan on isojen haasteiden ja muutosten edessä, ja kunnan digitaalisten palvelujen kehityksestä vastaavana joutuu koko ajan miettimään, kuinka nykyaikainen tietohallinto pystyy näihin haasteisiin vastaamaan.

Digikärkihankkeet

Tulorekisteri tulee – oletko valmis?

Arto Leinonen

Kuukausi-ilmoitus eläkelaitokselle, vuosi-ilmoitus Verohallinnolle, palkkatodistuksia Kelalle ja vakuutusyhtiöille, vuosi-ilmoitus työttömyysvakuutusrahastolle, palkkatietoja Tilastokeskukselle… työnantajien palkkahallinnon arkipäivää nykyisin. Muutos kuitenkin häämöttää jo aivan nurkan takana.

Suomidigi

Kuka huolehtii digijunteista?

Annika Pollari

Digi-Suomi vuonna 2017: klik-klik, päivän ruokaostokset on tehty, klik-klik, kuopukselle on tilattu lääkäriaika, klik klik, veroilmoitus on jätetty, klik klik, siskon kanssa on puheltu rapakon taakse. Kiireiselle uraihmiselle netin tarjoamat palvelut ja mahdollisuudet ovat pelastus ja helppo tapa hoitaa monia tärkeitä asioita.

Suomidigi

Digiähkyä ja -tahtoa

Susanna Hyvärinen

Autossa aamuruuhkassa. Radiossa soi musiikki. Kuin tietokoneessa istuisi – näyttö, valikot. Bluetooth. Navigaattori. Ajotietokone, keskikulutus, ajotilastot, tutka. Kännykkä lataumassa. Tankki tyhjä – Varaa huolto – Tarkista ilmanpaine! Tulee päivitysilmoitus, autoon. Tuntuuko tutulta?

Digi arkeen

Digitaitojen kehittyminen ei saa olla sattuman varassa

Mirva Gullman

Digiosaamista tarvitaan työelämässä kasvavassa määrin. Vaikka työelämässä pärjäisikin ilman digitaitoja, niin mitäs sitten kun jää työttömäksi? TE-palvelut hoituvat verkossa, mutta vain silloin kun verkon käyttö on hallussa.

Digi arkeen

Palveluiden saavutettavuus riippuu ihmisestä

Sami Älli

Ikä on vahvin digiteknologian käyttöön vaikuttava tekijä, mutta ikääntyvät eivät ole homogeeninen kategoria. Ikäihmisillä on eri tarpeet eri iässä ja eri sosiaali- ja elämäntaparyhmissä. Tämä koskee tietysti meitä kaikkia, käytämmehän kaikki palveluita omien kykyjemme ja tarpeidemme mukaan.

Digi arkeen

Digi-into vastaan digikauhu

Ville Vaarne

Jotkut kirjastot ovat digistä aivan tohkeissaan, toiset taas ovat kauhuissaan ja toivovat, että ”ei mitään digijuttuja tänne”.
Näin minulle kertoi digikouluttaja Marko Torppala, joka on kiertänyt kirjastoissa ympäri Suomea opettamassa ihmisille tietokoneen käyttöä.

Digikärkihankkeet

Luvat ja valvonta -kärkihanke tarjoaa apuja yrityksen arkeen

Päivi Tommila ja Sirpa Alitalo

Miten perustan yrityksen? Mihin virastoihin minun pitää ilmoittaa mitäkin? Mitä lupia tarvitsen? Mitä velvoitteita toiminnanharjoittamiseen liittyy?  Entä kannattaako minun palkata työntekijä, ja mitä velvoitteita minulle siitä yrittäjänä tulee? Keneltä kysyä neuvoa?

Suomidigi

Digineuvoja kotiin

Riikka Lammi

Mistä saisi digiapua silloin, kun sitä tarvitsee? Maksutonta digineuvontaa on Helsingissä laajasti tarjolla eri puolilla kaupunkia kirjastoissa, asukastaloissa ja palvelukeskuksissa. Yli 150 toimipisteessä henkilökohtaista digineuvontaa antavat mm. järjestöjen vapaaehtoiset vertaisopastajat sekä kaupungin työntekijät.  

Digikärkihankkeet

Valtion hankinnat – avoimuutta ja automaatiota

Tero Meltti

Kiinnostaako kuinka valtion varoja käytetään? Oletko kuullut Tutkihankintoja.fi-sivustosta? Valtion hankintojen digitalisoinnin osalta Tutkihankintoja.fi-palvelu ja viranomaistietojen automaattinen tarkastaminen ovat ensimmäisiä näyttöjä siitä muutoksesta, joka seuraavien kahden vuoden aikana tulee tapahtumaan koko valtionhallinnon hankintaprosessissa.

Digi arkeen

Tukahtuuko digi-into uhkakuvilla?

Liisa Tiainen

Vanhustenviikon tiistaina 3.10.2017 koordinoi Vanhustyön keskusliitto jo viidettä kertaa valtakunnallista SeniorSurf-teemapäivää. Noin 200 tapahtumassa eri puolilla Suomea rohkaistiin ja motivoitiin ikääntyneitä ihmisiä tietotekniikan pariin.

Digikärkihankkeet

Kokeilujen kautta kokonaisvaltaisempaa kehittämistä

Ira Alanko

On kaikkien tiedossa, että ketterä kehittäminen, palvelumuotoilu, lean start -up menetelmät ja kokeilut ovat toisiaan tukevia ajatus- ja toimintamalleja joilla pyritään mahdollisimman toimivaan ratkaisuun – tehokkaasti ja nopeasti. Käytännössä nämä asiat pyritään kuitenkin usein lokeroida ja pitää erillään, ehkä yksinkertaistamisen tarkoituksella.

Suomidigi

Tää laite on jumis! Kirjastotäti, auta mua!

Anneli Haapaharju

Kello on kymmenen tiistaiaamuna ja vaasalaisen kirjaston ovet aukeavat. Kymmenen senioria kävelee sisään ja ottaa jonotusnumeron tablettilaitteen ja digipalvelun ohjaukseen. Ensimmäisen numeron saanut jää heti ohjattavaksi, muut aloittavat iloisen puheensorinan. Vaihdetaan kokemuksia erilaisista laitteista, sovelluksista ja digipalveluista.

Digikärkihankkeet

Digitaalinen oppiminen nyt

Petteri Kallio

Hyvään digitaalisen oppimiskokemukseen kuuluvat olennaisesti mikro-oppiminen, interaktiiviset videot, kuratoitu sisältö, sekä mahdollisuus palautteeseen ja keskusteluun. Sanomattakin on selvää, että oppimista pitää pystyä tekemään aika-, paikka- ja päätelaiteriippumattomasti.

Turvallisuus & teknologiat

Tietosuojasta on tulossa ilmiö

Tuula Seppo

Tietosuoja on noussut yleiseksi puheenaiheeksi EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen myötä. Voisi jopa sanoa, että tietosuojasta on tulossa ilmiö. Tietosuoja herättääkin tunteita puolesta ja vastaan.

Digi arkeen

Peräänajo digin kanssa, apua!

Lea Stenberg

Pakettiauto ruttasi automme perän rusinaksi. Illalla pohtiessani mitä tähän blogiin kirjoittaisin oivalsin, että tältä digitalisaatio monesta ikääntyneestä tuntuu.

Suomidigi

Digitaalinen laumaeläin oppii ja pelaa kimpassa

Jussi Peltonen

Yhteiskunnan jäsenen kansalaistaitoihin kuuluu nykyään digitaalisten palvelujen käytön osaaminen. Pitää maksaa itse laskut, etsiä reseptit pilvestä ja hoitaa asiat sähköisesti kotoa.

Digi arkeen

Hyvä digipalvelu ei synny ilman rakkautta

Mervi Hasu

Kun ohjelmointiguru Linus Torvalds puhuu tietokoneen koodista, se kuulostaa rakkauden sanomalta. Koodia kasvatetaan, koodin pitää olla kaunista ja yksinkertaista, siinä ei saa olla mitään liikaa, sitä ei anneta kenen tahansa käsiin – siitä pidetään antaumuksellisesti huolta.

Turvallisuus & teknologiat

Olemmeko tietokriisin partaalla?

Kimmo Rousku

Vuoden 1973 jälkeen energiatehokkuudesta, kasvihuonepäästöjen vähentämisestä sekä muusta ekologisesta ajattelusta ja toiminnasta on tullut itsestäänselvyys. Miten tämä liittyy digitalisaatioon ja uudenlaisten palveluiden tuottamiseen?

Suomidigi

Tekninen kotipalvelu tuo Einolle ja Martalle iloa arkeen

Mirva Gullman

Eino ja Martta ovat viihtyneet onnellisesti yhdessä jo yli viisikymmentä vuotta. Kumpikin heistä on ylittänyt 80 vuoden iän, mutta kotona-asuminen Lohjalla sujuu edelleen suhteellisen mutkattomasti.

Suomidigi

Digimuutos: opittavaa kuitenkin historiastakin?

Martti Kallavuo

”Teollisen vallankumouksen tärkein tekijä oli tuotantovälineissä 1700-luvulla tapahtunut, ihmettä lähennellyt kehitys, jonka myötä tavallisen väestön elämä mullistui tuhoisalla tavalla.”

Digi arkeen

Digitaalinen yhteiskunta – tasa-arvoinen ja yhdenvertainen?

Marianne Heikkilä

Uusia näköaloja, sujuvia palveluja, tulevaisuuden uskoa, osallisuuden mahdollisuuksia. Digitalisaatio on tätä, mutta se voi myös synnyttää digiosattomuutta.

Suomidigi

Diginäkyjä

Maakunta- ja sotejärjestämisuudistuksen keskeinen muutossana on digitalisaatio. Joillekin se on kirosanana, toisille se lupaa ratkaisun kaikkiin ongelmiin.

Suomidigi

Asiakas heittopussina palveluiden välissä

Aleksi Kopponen

Kun ihminen jää yllättäen työttömäksi, moni perusasia järkkyy. Ensin saattaa huolettaa oma ja perheen talous, sen jälkeen mahdollisesti itsetunto. Alkaa matka, joka ei ollut suunnitelmissa. Usein kyseessä ei kuitenkaan ole pakettimatka, vaan ihminen saattaa kokea, että hänet pudotetaan lentokoneesta laskuvarjolla ilman karttaa keskelle arvaamatonta viidakkoa, josta pitäisi selvitä takaisin kiinni työelämään.

Digikärkihankkeet

Vaaleanvihreällä digimatkalla

Helena Lappalainen

Istun työmatkalla junassa juhannuksen aatonaattona ja ikkunoista vilisee vaaleanvihreä koivumaisema. Tässä on hyvä hetki miettiä digimatkaa, joten olen viimeisen vuoden aikana tehnyt. Vaaleanvihreä väri sopii digi-ikkunoihinkin, sillä olen ollut uuden äärellä niin tekemisen kuin ajattelunkin suhteen.  

Suomidigi

Kuinka valitsisit mieleisesi SoTe-palvelut?

Janne Viskari

Sosiaali- ja terveydenhuollon valinnanvapaus on ollut tiiviisti otsikoissa, mutta oletko koskaan ajatellut mitä se voi parhaimmillaan tarkoittaa?

Suomidigi

Pienellä digiavulla oman elämänsä sankariksi

Sanna Moisala

OmaKanta-palvelu ja kaupunkien omat eTerveyspalvelut mahdollistavat jokaiselle omien terveys-tietojen paremman hyödyntämisen ja puhelinjonojen ohittamisen.
Turun AUTA-kokeilu keskittyi kahdella terveysasemalla näiden digipalvelujen opastuksiin ammatti-koulututtajien, vapaaehtoisten ja opiskelijoiden voimin.

Digi arkeen

Apua digitaalisiin kansalaistaitoihin

Anu Vehviläinen

Katso lisätietoa internetistä. Osallistu keskusteluun Twitterissä. Tällaisiin lausahduksiin törmää arjessa yhä useammin.

Suomidigi

Julkinen hallinto näyttää suuntaa – eikä roiku peräsimessä

Riikka Pellikka

Halusimme löytää Suunnannäyttäjät-kilpailulla rohkeita toimintamallien uudistajia, jotka toimivat hyvänä esimerkkinä julkiselle hallinnolle. Saimme kaiken kaikkiaan 33 tarinaa toiminnan uudistamisesta digitalisaation keinoin.

Suomidigi

Digi digi, mutta miten?

Heidi Torro

Otsikon kysymys oli johtoajatuksena, kun alkuvuodesta aloimme suunnitella yhdessä Hausin kanssa digiosaamisen seminaarisarjaa. Kaikki ovat (kai?) jo kuulleet digistä, mutta miten ihmeessä sitä pystyisi parhaiten hyödyntämään omassa työssä.

Suomidigi

Hyödyttääkö palvelujen digitalisointi käyttäjää?

Tapani_Kauppinen-Tuulia_Rotko

Miten varmistetaan, että palvelut ovat helppokäyttöisiä tavallisille ihmisille eri elämänvaiheissa ja -tilanteissa?

Suomidigi

Digikuntakokeilu 1 v – yhdessä eteenpäin

Maria Vuorensola

Ensimmäisen vuotensa aikana Digikuntakokeilu on kerännyt ympärilleen yli 30 päisen kuntajoukon, joissa kokeillen kehitetään kunnan palveluita digitalisaatiota hyödyntäen.

Suomidigi

Alustatalous ei ohittanut Suomea

Jarkko Moilanen

Suomessa digitalisaatiosta on puhuttu vuosia, jos ei jo pidempään. Puheen porina on noussut uudelle tasolle viime vuosina kiitos valtiovarainministeriön, Väestörekisterikeskuksen ja monen muun toimijan. Osana digitalisaatiota on lisääntynyt puhe myös rajapinnoista ja niiden hyödyntämisestä digitaalisten palvelujen tuottamisessa.

Suomidigi

Kevätterveiset D9-digitiimistä!

D9-Digitiimi

Niin Suomidigi kuin Valtiokonttorin D9-digitiimi tarjoavat tukea digitalisaatioon ja julkishallinnon palvelujen uudistamiseen. Missä asioissa kannattaa kääntyä meidän, D9-digitiimin, puoleen?

Suomidigi

Digisanomat ja terminologia yhtenäisiksi

Marko Latvanen

Mitä pitemmälle Suomen hallinnon ja sen palvelujen digitalisaatio etenee, sitä vähemmän kansalaiset joutuvat availemaan virallisia kirjekuoria ja tuskailemaan niiden virkamieskielisten sanomien kanssa. Mutta data ei ole yhtään sen ymmärrettävämpää tavikselle, ellei siitä tietoisena ihmistyönä tehdä ymmärrettävää ja käytettävää palvelujen ja tietosisältöjen muodossa.

Suomidigi

Rakasta rohkeasti digitalisaatiota

Ari Uusikartano

Asiointipalvelua käyttävä kansalainen saattaa hämmentyä asioidessaan digitalisaation myötä uudistetussa palvelussa, jos palvelussa on käytetty tietotekniikan ammattilaisen kieltä. Tällöin voidaan puhua käyttöliittymähaasteesta, johon meidän hallinnossa toimivien ei pitäisi sysätä asiakkaitamme.

Suomidigi

Älykorkeakoulu murtaa perinteisiä toimintamalleja Tampereella

Ilkka Haukijärvi

Päivän sana on kiistatta ”SMART”. SMART-ajattelu on saavuttanut populäärin statuksen viime vuosina. Julkisella sektorilla SMART-henki on vahvasti läsnä esimerkiksi kaupunkikehittämisessä, mutta nyt olemme viemässä ajattelua myös korkeakoulutasolle.

Digikärkihankkeet

Toisin tekemisen riemu – digisti asiakaslähtöistä

Minna Perähuhta

”Yritetään edes leikkiä, että tämä on digihanke. Emme taivu käyttämään paperihakua”, tuskailtiin etsittäessä KIRA-digin kokeiluhankkeiden rahoitushakuun sopivia sähköisiä lomakkeita valtiokonsernin nurkista elo-syyskuussa 2016. Näistä lähtökohdista KIRA-digi lähti tekemään rahoitushakuaan digisti.

Suomidigi

Digitalisoinnin periaatteet yhteisiksi pelisäännöiksi

Aleksi Kopponen

Yhteiskuntamme digitalisoituu hurjaa vauhtia, ja me kaikki olemme osallisina tässä muutoksessa. Jotta yhteinen matkamme olisi onnistunut, olemme luoneet kaikkia julkisia palveluita koskevat digitalisoinnin periaatteet digitalisaation yhteisiksi pelisäännöiksi.

Suomidigi

Digistrategioita aamupalaksi

Olli-Pekka-Heinonen

Olemme Suomessa tehneet lukuisia tietoyhteiskunta- ja digistrategioita.
Nyt ei olekaan lähdetty kirjoittamaan strategiaa, vaan tekemisen kautta muuttamaan toimintakulttuuria; ketterästi, nopeasti oppien ja ongelmia ratkoen, mutta samalla pitkäjänteisesti.